mandag 12. mars 2012

Angry Birds Cake Pops

 

I helga fikk jeg prøvd meg på CAKE POPS igjen og tok utfordringen å forme kakesmuler  til disse morsomme fuglene fra Angry Birds. Brukte noen timer både fredag og lørdag før siste finish ble gjort søndag. Veldig morsomt å prøve seg på noe nytt også fikk jeg overrasket dette på min brors bursdag, som er en av mange som har blitt hekta på dette spillet.

Laget ei form med sjokoladekake som jeg lot avkjøle seg  timer.
Kaken avkjølt så smuldret jeg den opp, og for å få den fint 

smuldret opp så kjørte jeg kaka en runde i blender i flere omganger. 
Laget en porsjon sjokolade smørkrem og blandet det med 
smulene. Klar for forming (se bilde over).

Etter å ha formet de så smeltet jeg litt sjokolade som jeg duppet 
pinnene i før i satte de i kulene. Så satt jeg dem i kjøleskapet
 et par timer.

Mens jeg lot kulene på pinne avkjøle seg helt i kjøleskapet 
brukte jeg vente tiden på å farge marsipan.

Gul, grønn, svart og oransje.

Så var det bare å begynne å lage øyne, nebb, ører etc.

Jeg lot kulene få stå i kjøleskapet over natten.
Så dagen etter  var det bare å smelte litt sjokolade med litt delfifett og
starte dyppingen. Tok den enkle veien når det kom til sjokolade og
kjøpte ferdig farget sjokolade fra Traktøren. Etter å ha dyppet stakk
jeg pinnen i isopor. Etter dypping lot jeg cake pops´n stå i kjøleskapet før
jeg pyntet dem.
Marsipanen festet jeg med smeltet hvit sjokolade.
http://www.vectorss.com/icons/angry-birds-icon.html


Resultat etter et par timer eller dager med steking, baking, rulling, dypping og pynting.





Krone på verket til bursdagsbarnet.

Klar for servering.

2 kommentarer:

Kristin Kreativius sa...

METTE, DU E ET NATURTALENT! Æ e imponert! :D

Charlotte sa...

Fantastisk!! Flink du e!