Viser innlegg med etiketten bryllup. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten bryllup. Vis alle innlegg

søndag 20. juli 2014

DIY hjemmesydd forkle

Brudegave.



Ikke alltid enkelt å komme på hva man skal kjøpe til et 
brudepar som har alt og ikke ønsket seg noe.


Jeg kjenner bruden ganske godt og vet at hun elsker farger, 
spesielt ROSAHun elsker å kokkelere på kjøkkenet
 og det gjør vist brudgommen å, så da da ville jeg sy et forkle 
hver til dem.





Rosa stoff med hvite prikker, blondebånd og perler.
 (alt kjøpt på stoff og stil)




Brukte mitt eget forkle på kjøkkenet som mal og tegnet av og klippet ut.


Rysjer på kanten nederst.

Lomme med blodekant.

Perler.



Måtte selvfølgelig ha grytevotter i samme stil.



Hvite rysjer og en hamp for oppheng.

Blondekant.

Til brudgommen:
Hadde restestoff liggende hjemme som passet ypperlig.
Stiper i hvit og blått som kommer fra Soff og Stil.




Enkel og pen hjemmelagd sløyfe.



Til Mr & Mrs.


Kjempe fornøyd med resultatet etter noen timer med planlegging, 
klipp og sying.  Ikke trenger det å koste all verden, men krever 
bare litt mer av tiden din. Brudeparet ble kjempe glad for en 
litt mer personlig gave.


Her er bilder fra bryllupet.


lørdag 3. mai 2014

Australia: Bryllup


Lucy & Toby
5 April 2014



Bryllups invitasjonen


Vielsen.

Vakker sermoni i nydelige omgivelser hos Lucys foreldres gård.
Mange pent pyntet og flere langveisfarende gjester.


Leona og Isabell.

Engasjert Julian.

Alana og Isabell.

Ved middagsbordet.


Dagen derpå var vi invitert til frokost hvor bryllupet ble hold. 
Her tilbrakte vi dagen med å utforske skogen og kikke oss rundt. 
Slappet av i skyggen og fikk koset oss sammen med 
brudeparet og deres familie og noen andre venner.



Nydelige brudeparet.


Julian i "fekte" konkurranse med pappan og Sebastian.

Julian og Alana.

Vi være med å kike på når brudeparet åpnet gavene sine. 
Ungene stor koste seg meg å rulle rundt på pleddene og hoppe på store puter.


Begesistret for de "norske" gavene.

Isabell med Toby og Lucy.
Søskenkjærlighet.


En herlig sensommer dag.

(sKommer med et eget innlegg med bilder av gavene jeg sydde til brudeparet)


Takk til Lucy & Toby , igjen, 
for at vi fikk komme og være en del av deres store dag.


Andre innlegg fra reisen:

Flyreisen
Brisbane
Gold Coast

søndag 22. september 2013

Marshmallow på pinne


Noe enkelt til bursdag, dåp eller lørdagskos.
Marshmellow på pinner, deretter dyppet i sjokolade.




Brukt grillpinner, marshmallow og sjokolade.
Smeltet hvit sjokolade med litt delfiafett 
(som gjør sjokoladen litt mer rennede).
Hadde også litt rød og gul sjokolade med den hvite 
og fikk en fin gammel rosa farge.






Hadde i litt blå sjokolade i den allerede smeltet 
sjokoladen og fikk en myk lilla farge.
Dyppet marshmallowsen en runde til etter at det 
første laget med sjokolade er stivt.





Klar til servering!!!


onsdag 11. september 2013

DÅP: Bordkort


Sommerfugl




Søte.

Enkle.

Og ikke minst jentete.




- lim
- klesklyper (fra festfabrikken)
- svartpenn
- silkepapir strimler
- servietter




Følehorn:
Strimler i silkepapir som jeg har snurret sammen og brettet sammen i to.
(Silkepapir er rester etter jeg lagde pom poms)




Limet på følehornet på bakhodet.




Ligger til tørk.




Tegnet på ansiktet.
Skrev på navn på gjestene.







Dro enkelt på serviett.
Tips: Brett servietten i to og åpne den så får du ei linje som 
du kan følge når du fester servietten i klesklipen.







Disse serviettene er fra Plantasjen.




Kjempe fornøyd med disse enkel bordkortene.
Ble en del av borddekorasjonen.

mandag 9. september 2013

DÅP: Hjemmelagde lykter og vaser


Gjenbruk av syltetøyglass og sviskesaft glass.






Puncher som gir 3D sommerfugler.
(Fra Martha Stewart)
Punchet strimler med sommerfugler som jeg limte på glassene nederst slik at det ble en bord. 
Brukte vanlig limstift.
Annenhver sommerfugel blir punchet helt ut, disse limet jeg over borden på glassene.
Sommerfuglene som ikke ble pnschet helt ut klippet jeg av vingene.




Alle glass tok jeg med ut og brukte ei stor papp plate som underlag.




Sviskeglassene.




Klar til å spraye!!




Brukte Hobbymaling på sprayboks fra biltema, blank hvit.
Lot tørk et par minutter, deretter et strøk til.

Enkelt!!




Etter at malingen er tørket helt fjernet jeg lett borden og 
sommerfuglene som jeg limte på glasset.




Resultatet etter å ha tent på store telys i glassene.
Enkle, søte og stemningsfulle lykter...




...og vaser.




Elsker levende lys så fikk i noen enkle hvite kubelys og 
festet border med sommerfugler på disse. 
Brukte mine mini pai former til å sette kubelysene i.




Bordpynten fra dåpen til lillesøster.