onsdag 4. september 2013

Pom poms step-by-step


Hjemmelaget.



I forbindelse med lillesøsters dåp så har jeg laget pom pomer til dekorasjon.




Det du trenger:
Silkepapir, eller servietter.
Saks
Hyssing eller ståltråd

Disse er laget av silkepapir som jeg kjøpte på Staples.
Pakken bestod av to forskjellige nyansser av rosa og en hvit.

Flere ark du bruker jo mer fyldig bli pom pomen.
Jeg brukte 9 ark.




Jeg klippet silkepapirene i 2 deler

Legg arkene oppå hverandre og brett silkepapirene sammen til ei vifte.
(La 3 lag mørk rosa silkepapir unders, 
deretter 3 lag lys rosa silkepapir og 3 lag hvite på toppen)




Brukte hyssing til knytte sammen på midten. 
Ønsker du å henge opp pom pomen så er denne hyssingen opphenget, 
så la tråden være lang.




Jeg klippet av tråden og brukte pom pomen til bordbynt.




Avrundet i begge endene med saks.




Begynn å lirk opp et og et lag og dra det opp mot midten. På begge sider. 
Revner det litt i papiret underveis gjør ikke det noe, det vil ikke synes.
Dette blir en pom pom som kan brukes til dekorasjon på et bord. 
Ønsker man en rund pom pom som skal henges opp så dra halvparten av lagene opp, deretter snu pom pomen og dra resten av silkepapirende andre veien.




Ferdig og klar til dekorering.

Ekstra detalje når det blir brukt flere farger i en pom pom, 
men veldig fint med ensfarget.




Undersiden.




Klart til bruk.

Pom pom blomsten er enkel å lage og et godt alternativ til dekorasjon istede for ballonger.  Varier gjerne størrelser og farger. 
Bruk den i dåp, bryllup, bursdag eller fest små pom pom blomster på gaver. 


1 kommentar:

Mette sa...

Så utrolig fine! Kom over bloggen din, Masse fint, gleder meg til å lese mer