Viser innlegg med etiketten Symaskina. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Symaskina. Vis alle innlegg

onsdag 2. juli 2014

DIY Babynest

Hjemmesydd 
babynest eller babyrede.



I juni hadde min kjære svigerinne termin og ventet 
sin andre prinsesse. Etter å ha sett andre sydd
babynest så tok jeg utfordringen og prøvde meg
på min egen.



R E S U L T A T E T




















Er selv kjempe fornøyd med resultatet!
Håper den kommer til godt bruk hos lille
Ada som kom til verden søndag 15 Juni.
Stolt tante!


Kjøpte mønster, metervare og det som trengst
 på Stoff & Stil.

mandag 23. juni 2014

Sjørøverkostymer


Sjørøverkostyme
Inspirasjon til å lage selv



Innom stoffbutikken Stoff & Stil og kikket på hva dem hadde
på restebordet. Heldig og fant flere store stoffbiter som ble
med hjem og sydd om til kostymer.




Typisk sjørøverstil:
Slitte bukser som er blitt avrevet og blitt til knebukser.
Vest med t-skjorte under.
Belter, gjerne flere, rundt livet.
Striper. Store og tykke eller smale og jevne.
Hodetørkle eller bare et hodebånd knyttet på.

Googlet etter sjørøver og fikk mye inspirasjon til hva jeg skulle
sy til guttaboys og meg selv


 Disse bildene er lånt fra internett.


Resultat:


Jeg hadde en grønn strømpebukse og en hvit bluse, og sydde meg
et grønt omslagsskjørt og et i striper. Hadde er midjebelte liggende
fra før som passet perfekt.




Pappa hadde fra før ei hvit t-skjorte som ble brukt under vesten jeg
sydde. Sydde knebukse i sammestoff som vesten. Rødt bånd ble
prikken over i.





Sydde stripete genser til storebror og ei knebukse.
Så noe rundt livet for å holde på kikkerten.
Brukte bunadsstrømper og bunadssko.
Tørkle med hodeskalle var noe som Julian fikk
av tante Stine.



Alle har noe liggende i skapet som kan brukes til utkledning som sjørøver,
men jeg syntes det var artig å sy noen enkle plagg.



Storebror.



Mamma og lillesøster.


Drålig med bilde av pappan. Går litt fort i svingene noen ganger.
Utkledning er noe jeg absolutt anbefaler. Trur både store og små
syntes det var stas :)

Håper dette ga litt inspirasjon.

onsdag 16. oktober 2013

Hjemmesydde barneklær



Mitt første hjemmesydde barneplagg




Helt tilfeldig kom jeg over en nyoppstarta blogg hvor 
det vart lagt ut mye fine bilder av hjemmesydde barneklær, 
og utifra ei oppskrift derfra sydde jeg en fleecedress til Isabell. 




Trengte en kjøredress til lillesøster nå, 
og valgt å sy dressen i strørrelse 68.
Tegnet opp mønsteret, 
tegnet av på stoff og klippet opp.



Rosa fleece fra Stoff & Stil.



Knapper hamret på.




Grått jerseystoff, også fra Stof & Stil.




Med hette. 

Er utrolig fornøyd med resultatet, 
men ser at dressen passer akkurat så det blir 
nok til at jeg syr en dress til i størrelsen 74. 
Virkelig storkoset meg ved symaskinen 
den siste uken, så er det andre som 
kunne ha tenkt seg en dress? :)

Har også rukket å sydd en kosedress til storebror 
og en likedan til lillesøster.


Her kommer det et bildedryss prosessen:

  















Blå/grå kosedress til storebror, 
og rosa/grå versjon til lillesøster.
Storebror ble spurt hva han kunne 
ha tenkt seg på kosedressen 
og svaret var klar;

"Gravemaskin! Traktor! Dumper! Lastebil!!"

Så da mått det bli traktorer og gravemaskiner.
Og så kom det med en rev... :)


Hva syns dere?! :)

Lyst til å sy en selv? 
Sjekk ut bloggen speiltvillingene.
Her finner du oppskrift og du 
blir du forklart fra start til slutt,
og skulle du ha spørsmål så er det
bare å sende på mail!