Viser innlegg med etiketten Vinter. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Vinter. Vis alle innlegg

tirsdag 7. april 2015

P Å S K A 2015


P Å S K A
2 0 1 5




Har had en kjempe fin påskeferie på fjellet med sol og herlig skiføre.
Håper dere andre har had ei like fin påske uansett hvor man har vært.

mandag 8. april 2013

Påska

Kort oppsummering fra årets påske...






Sol,    skyfri himmel,     solbriller,     grilling på bål,     pølse,    perfekt skiføre,    pulk,   hyttekos,    påskeegg






Hadde også noen deilige late sol dager hjemme å.




Håper alle hadde ei super påske!

søndag 24. februar 2013

Snømannen Kalle



Noe av helgas aktivitet...


Perfekt snøvær på lørdagen til å lage store snøballer som kan bli til stor snømann.


Supert å ha store sterke pappa til hjelp...


... nesten på plass.



Julian super fornøyd med at "Kalle" har fått seg øyne, nese, munn og en haug med knapper. Og hat på toppen!




Glad og fornøyd gjeng.

torsdag 25. oktober 2012

Vinterens første snøfall og årets ønskeliste.

Det har kommet et hvit lag som har dekket hele nabolaget. NYDELIG.

Fikk ta et bilde i morrest kl 06:45.


Julian ute i snøen...litt skeptisk.
Snø er litt skummel...og ubehagelig. Alle fall når man sitter i vogna, ekstra godt påkledd på grunn av minus grader, med snø som fyker rett i ansiktet. Ellers er snøen godkjent. Julian stikker ut tunga og lar snøen smelte på tunga..."nammm". 


Suuuuper stas å få sett traktoren med snøfres.... "ooohhhh".
Det er under 2 mnd til juleaften og det er ei god stund siden spørsmålet "hva ønsker dere til jul"? 
Så har den siste tiden skrevet ned noen ønsker...da tenker jeg spesielt på 1 åringen :)


Kjære Julenisse.

Dette ønske mamma og pappa for meg til jul:p



 - Ullklær str 98 ++ eks.

  • Helly Hansen (3 år)
  • Devold 
  • Pierre Robert
- Klær str 92/98 ++
- Junior dyne + pute
       gåsedundyne, helårs. str: 100x140
- Junior sengesett
       str: 100x140 
- Bøker
- Traktor - jo større jo bedre
- Leker på hjul
- Leke verktøy
- Radiostyrte leker er meget godt likt
- Båt til å ha med i badebalje/badekaret
- TV/godstol jr
- Brio togbane
- Pengelapper og mynter til å slippe på sparebøssa :)
- Metallkoffert/matboks


Fra www.snedesign.com/






Å som vi begynner å gleder oss til jul...med familie og venner.


Mammas og pappas ønskelista:


Servise "Skyn" fra IKEA
  • flattallerkner
  • dype tallerkner ol
- Raclette grill
- Dyner 2x220cm vinterdyner.
Gavekort fra IKEA , Rivera Maison ol
Digital vekt med stålbolle, hvit
- Bokholder til kjøkkenbenken
- Morter/krydderknuser i marmor
- Kjøttklubbe
- Juletre pynt (rød og glass)
- Nisse; er så fine disse pyntenissene som har lua drad ned over øynene så man bare ser nesa. 



Disse er fra Åhlens.
Til huset:
Mor ønsker seg denne høyreiste, vakre løkblomsten: Amaryllis. Den jeg fikk ifjor har da dessverre ikke overlevd.






Pappa selv håper på å finne noe verktøy under juletreet eller til bursdag
       ....det er lov til å ønske.
  • skrujern i flatt, stjerne og torx
  • skralle/koppnøkkelsett
  • tenger
  • t-nøkkelsett i torx og umbrako
  • feinsag/multikutter tilbehør
  • jekk (real deal)
  • penger
  • SOKKER...etter å ha rasa igjennom sokkeskuffa og funne hull på så si alle sokkene så ønsker pappan i huset seg nye sokker. Kan ikke bli for mange.

Skal legge til på lista om vi skulle kommer på noe mer.. :)
Mener selv vi har vært veldig snille i år.


tirsdag 6. mars 2012

Ut på SKI med litt SKLI

Virkelig vært så heldig med været de siste dagene, så i går kom vi oss ut på ski med pulk og hund. 


Koset oss både på ski og i pulk.



 

En som var kjæmpe fornøyd med at vi kom oss på til Rønningen Gård. Da fikk vi kosa oss med appelsin og smoothie.

torsdag 2. februar 2012

Vinteren er her

Vinter har virkelig kommet. 
Masse snø og en god del minusgrader i trønderlag.

Gjett om Cato, min samboer, vart glad da han var ferdig med kveldskifte på jobb 
og skulle sykle hjem. 
Bilde tatt av Cato.

Min lille sTORe gutt nærmer seg 9 mnd med storm skritt. Bare de siste ukene har det vært store framskritt og han finner ut av nye ting hverdag.  Endelig funnet nytten av å dra seg bakover, men enda moro å ha funnet å hvordan man åler seg framover. Interessen av å vær på gulvet er mye større nå enn hva det har vært før, men har funnet ut hvor artig det er å gå, spesielt mestrer han det å komme seg rundt stue bordet. Må bare smile av han når jeg ser hvor stolt han ble da han klarte å komme seg fra stuebordet til sofaen....og tilbake:) 






Gutten min er glad i maten sin da. Alt som serveres går ned på høykant, og stas å spise brødskive om morgenene når man har lært seg å spise bitene selv.






Stas:)
Nå venter vi bare på at "tannebissene" roer seg ned litt slik at vi alle tre kan få igjen litt nattsøvn igjen. Den er dypt savnet:P