lørdag 5. januar 2013

Bleiekake motorsykkel



Framgangsmåte på hvordan jeg lager en bleiekake motorsykkel.


Jeg har valgt å bruke Librobleier nr 2, men kan selvfølgelig bruke det merke man vil.


Start med 4 bleier og legg de slik som vist på bilde over, deretter rull de sammen og fest med et gummistrikk ol.


15 bleier legges etter hverandre slikt som vist på bilde over, og vipp de opp og legg dem rundt de 4 bleiene du allerede har satt sammen.


Bruk et stort gummistrikk eller hyssing som jeg brukte og fest bleiene til et hjul.


1 hjul ferdig. Lag to til akkurat like.


Skjuler hyssingtråden og pynter opp hjulet med blått silkebånd. 
Silkebåndet har jeg kjøpt på Stoff & Stil.
Fest silkebåndet med dobbeltsidet tape, stift det sammen ol.


Jeg har valgt å bruke hvite gasbleier, men kan velge å bruke et teppe, håndkle ol. 
Brett det helt ut og brett lang sidene sammen flere rundet.


Bruk et gummistrikk og fest hver ende av gasbleien. Lag to stk.
Ta fram et hjul og ta ut de bleiene i midten.


Dra en gasbleien igjennom hullet.


Brett gasbleien opp og og sørg for at den blir like lang på hver side. 
Fest et strikk for å holde gasbleien sammen slik som det grønne strikke på bilde over.


Endene på gasbleien faller til hver side og 
jeg har dratt på et par newborn-sokker på hver side, kjøpt på H&M, som lager styret.



Kjøpt ei tåteflaske som jeg har puttet mellom bleiehjulet og gasbleien, og blir ei front lykt.


Kjøpt disse smekkene, fra H&M, som jeg bruker til skjerm på sykkelen.


Fest smekken rundt hjulet, men på innsiden av gasbleien. Her har jeg valgt å bruke den blanke smekken og skrevet på navnet til den kommende/nyfødte babyen.


Brukt blåe silkebåndet og laget ei sløyfe foran fronten.
Ta frem de 2 andre hjulene du har laget og fjern bleiene i midten. 
Ta fram den andre gassbleien du har brettet og dra den igjennom fronthjulet, og igjennom de to andre hjulene som du plassere på vær side av fronthjulet. Se bildet over.


Fest endene til gasbleien med et gummistrikk, slik som det orange strikke vist på bilde over.
Dra bakhjulene sammen og sykkelen er ferdig.


Ferdig resultatet. 
Sykkelen blir enda finere om man plasserer en bamse på setet.

Totalt har jeg ikke brukt så mye bleier på denne bleiegaven, så jeg har valgt å bruke flere.


Rullet sammen en og en bleie og satt sammen nok bleier slik at sykkelen kan stå oppå de.



For at det skulle bli enklere å frakte lagde jeg en plate i papp og lagt under.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempekult !!:-) flink du e mette å så bra forklart.
klem hilde husdal.

Kristin Kreativius sa...

:) Hi-hi :) Det ser ut som litt av en jobb! Stilig!

Godt nyttår Mette! Vi sees snart!

klemmer

Anonym sa...

Kommer til å bruke din mal til å lage en babykake til min bestevenninde:)