Viser innlegg med etiketten baby. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten baby. Vis alle innlegg

tirsdag 18. juli 2017

Ugle uro













Enkel men dekorativ uro til barnerommet.


Sydd noen søte ugler og skyer som er fylt med litt vatt.
En vimpel i duse farger.

Snekkeren min har ordnet med selve opphenget - den er i tre.










Barselgave til ei fin lita pie.






onsdag 2. mars 2016

Baby soverom





Bitte lillesøster har nok ikke fått sitt eget
rom...enda. Sitt eget hjørme av 
hovedsoverommet har hun fått plass.
Og endelig har jeg tatt meg tid til
å dekorere og gjort det riktig koslig 
rundt sprinkelsenga.


Har had planer i over lengre tid at
jeg ønsket å sy min egen uro til babyen.
Planla det allerede da jeg gikk gravid,
men ble aldri prioritert.
Nå derimot har jeg fått sydd uro,
og min samboeren lagde selve opphenget.

Stor fornøyd med resultatet.





Skyene har jeg enkelt sydd av gammelt sengtøy
og sydd inn silkebånd i forskjellige farger.




Fødselsgave.
Spilledåse fra Kremmerhuset.




Søte sovendekaninen har også lillesøster
fått i fødselsgave. Og godnattbok fikk hun i dåen.
Hvit enkel hylle snekkeret av samboeren.




Nå er vi klar for natta.






onsdag 2. september 2015

DIY BleiekakeKURV




Dette har jeg brukt:
1 pakke 2er Libero bleier
Gummistrikk
Bånd
Kakeboks




Rullet alle bleiene og knøtt på bånd, for så å feste de rundt kakeboksen 
med hjelp av et stort gummistrikk. Fylt bleier rundt hele kakeboksen så 
knøt jeg på et bånd og fjernet så gummistrikket.




Fylte deretter boksen med diverse babyting, som body, smokke, rangle.





Festet et håndtak som jeg hadde pyntet med et hårbånd.
Og lagt med ei babybok som mamman får kose seg med og fylle ut.




Enkelt pakket inn i cellofan.




Denne ble laget til min venninne Hege og jenta som hun venter i 
begynnelsen av oktober:)

Se på etikett Bleiekake for mer inspirasjon.

tirsdag 6. januar 2015

DIY Kakedekorasjon til babyshower


B A B Y  E L E F A N T

Kakedekorasjon til en babyshower kake.







Flere tips til B A B Y S H O W E R


 se under: Dette skriver jeg om.
for flere tips til babyshower, dåp, navnefest.





lørdag 1. november 2014

Bleiekake UGLE



Innhold:

1 pakke pambersbleier str 2
Rosa smekke
Kluter
Sokker
Smokke
Vaskeklut
Bitering

Ekstra:
Gummi strikk
Rosa papp
Øyner



 
Bitetrungen ble perfekt til "føtter".
To av tre kluter rullet sammen til en gren til å stå på.
Stanset ut rundinger og klippet til, 
deretter satt sammen til søte vinger.




En sommerfugl ut av 3par sokker.

 
 


Vaskeklut og en smokke ble til en larvebaby.




Utfordring  fra Hilde hvor hun ønsket en bleiekake
til å ta med seg på en babyshower.
Så enkel, men artig med en ny vri.

Håper den inspirerer til å prøve.

Andre bleiekaker jeg har laget -->
Bleiekake motorsykkel , Bleiekake traktor , Tre etasje bleiekake.




onsdag 2. juli 2014

DIY Babynest

Hjemmesydd 
babynest eller babyrede.



I juni hadde min kjære svigerinne termin og ventet 
sin andre prinsesse. Etter å ha sett andre sydd
babynest så tok jeg utfordringen og prøvde meg
på min egen.



R E S U L T A T E T




















Er selv kjempe fornøyd med resultatet!
Håper den kommer til godt bruk hos lille
Ada som kom til verden søndag 15 Juni.
Stolt tante!


Kjøpte mønster, metervare og det som trengst
 på Stoff & Stil.

fredag 7. februar 2014

DIY: Håndavtrykk av storebror og lillesøster


Håndavtrykk i gips med 3D effekt.


Tok avstøping av lillebror da han var 3 mnd, 
og avstøping av lillesøster da hun var like gammel.





Fra pandurohobby:

"Materialsett "Hånd- & fotavtrykk i gips". Inneholder materialer til å lage 3 innrammede hånd- eller fotavtrykk i barnestørrelse. Avtrykksflaten er 15,5x15,5 cm. Avtrykket lages i trolldeig, oppskrift følger med. Malingen som er med kan også blandes til rosa og lysblå nyanser. Settet inneholder kartongrammer, rød, hvit og blå hobbymaling, alabastgips, opphengskroker, 3 plastfilmer, plastunderlag, sandpapir, tape, pensel, lim og veiledning."


















"The best thing about MEMORIES...
... is making them."



mandag 21. oktober 2013

Dåpskake


Var så heldig å fikk lov til å lage selve 
dåpskaken til fineste Helen denne helgen. 
Mammaen had bare et ønske; at kaken 
skulle være et marsipanlokk på kaken. Har jo 
drevet å baket en del dem siste årene, men 
aldri prøvd meg på å legge et marsipanlokk 
på ei kake. Ellers så hadde jeg frie hender 
til å lage den kaken jeg ville.




Oppskrift på denne dåpskaken finner 
du her hos: Passionforbaking
Utrolig godt og saftig kake.




Vanilje kake
Bringebærmousse
Sjokolademousse




Brukt ekstra hvit marsipan.
(Kjøpt på traktøren)
All pynten på kaken er marsipan, og det 
meste er vanlig marsipan som jeg har farget 
selv med Wilton sine gelefarger.



Farget marsipan alt fra lillatoner og rosatoner. 
Synes gammelrosa er en behagelig lun farge 
og ble brukt mye på denne kaka, med en 
god blanding av lilla og hvit.




La en pent bord rundt kake nederst.
Enkle blomster i tre forskjellige størrelser i. 
 Laget noen enkle striper og satt på hvit 
spisende perle i midten. 




Brukt mould fra Karen Davies og laget 
disse rosene. De hvite rosene har jeg 
penslet på litt spiselig farge.




Brukt en mould til å lage babyen. 
Marsipanen har jeg farget selv.
Laget selv et teppe som babyen ligger på.







Dåpsbarnet og foreldrene ble kjempe 
glad for kaken, og selv så lærte jeg mye og 
ser fram til å prøve meg på ei slik kake igjen.


onsdag 16. oktober 2013

Hjemmesydde barneklær



Mitt første hjemmesydde barneplagg




Helt tilfeldig kom jeg over en nyoppstarta blogg hvor 
det vart lagt ut mye fine bilder av hjemmesydde barneklær, 
og utifra ei oppskrift derfra sydde jeg en fleecedress til Isabell. 




Trengte en kjøredress til lillesøster nå, 
og valgt å sy dressen i strørrelse 68.
Tegnet opp mønsteret, 
tegnet av på stoff og klippet opp.



Rosa fleece fra Stoff & Stil.



Knapper hamret på.




Grått jerseystoff, også fra Stof & Stil.




Med hette. 

Er utrolig fornøyd med resultatet, 
men ser at dressen passer akkurat så det blir 
nok til at jeg syr en dress til i størrelsen 74. 
Virkelig storkoset meg ved symaskinen 
den siste uken, så er det andre som 
kunne ha tenkt seg en dress? :)

Har også rukket å sydd en kosedress til storebror 
og en likedan til lillesøster.


Her kommer det et bildedryss prosessen:

  















Blå/grå kosedress til storebror, 
og rosa/grå versjon til lillesøster.
Storebror ble spurt hva han kunne 
ha tenkt seg på kosedressen 
og svaret var klar;

"Gravemaskin! Traktor! Dumper! Lastebil!!"

Så da mått det bli traktorer og gravemaskiner.
Og så kom det med en rev... :)


Hva syns dere?! :)

Lyst til å sy en selv? 
Sjekk ut bloggen speiltvillingene.
Her finner du oppskrift og du 
blir du forklart fra start til slutt,
og skulle du ha spørsmål så er det
bare å sende på mail!