søndag 19. februar 2012

Ut på tur aldri sur :)

Snø og kulde er ikke så værst når man får litt sol på toppen. I helga fikk vi tatt på oss skia og prøvd Julian i pulken, å det var stas så lenge den var i bevegelse. Hadde topp vær med sol som varma og supert føre.

Cato fikset smørning på skia:)

Julian sitt klar...og litt utålmodig...for at pappan skal råkjøre i skisporet. 
Full påkledd og godt pakka nedi voksiposen sin...og med sine nye solbriller.




Var heldig å fikk med oss Hilde, Magnus og lille Marcus på skitur også:) Neste skitur så satse vi på å ta med grillpølser og akebrett å. For ikke langt fra Saupstad skisenter ligger det en flott bakke som er perfekt for akebrett kjøring for de minste og muligheter for å tenne seg bål så man får varma pølsene sine.

Fant oss en fin rasteplass med en benk langs løypa kor vi fikk kosa oss med kaffe og kakao, og en sjokoladebit.

Goguttan mine som sitt å kose seg i sola.

Julian fikk smake på sin første marie-kjekse, noe som falt i smak.

Søndagen vart det tid for å bake fastelavenboller, noe som jeg ikke har gjort før. 
 Før det ble noe bolle spising var jeg heldig å fikk min kjære søster Stine til å være sammen med Julian, mens jeg og Cato dro for å spille squash. Utrolig artig trening og veldig kos å få gjort noen sammen med Cato alein.


Vinner : Ukjent

Baket noen enkle store hveteboller som jeg fylte med krem + at jeg ble inspirert til å prøve ut Brioche boller i fastelavnsstil; med krem. En oppskrift jeg fant her: 

http://www.passionforbaking.com/blog/2012/02/16/fastelavns-brioche-boller/ 

Finner stadig vekk nye spenndede oppskrifter herfra som jeg prøver ut :)

Med så masse godt på bordet inviterte vi like gjerne flere glade bolle-spisere i familien hjem til oss. Det ble en veldig koslig ettermiddag som ble en perfekt avsluttning på helga

To stk som ble igjen....kveldskos!


Flere som har fått prøvd skiene sine i hælga? Eller fått baket noe godt? 






2 kommentarer:

Cato sa...

Bra tur:)

Stine sa...

Var bare koslig å vær med tantebarne mitt, gleder meg masse til neste gang :)