mandag 27. august 2012

Husets NR.



Ny oppusset hus fortjener nytt husnummer, eller som jeg har valg hus bokstaver.





Det gamle slitne messing 2 tallet er blitt byttet ut med friske hvite bokstaver


De store bokstavene TO er i hel tre, men de to mindre NR er i mdf. Kjøpt alle disse bokstavene på Panduro. Bruk rester av hvit maling fra huset, bomull, slik at vet er den samme nyansen som resten av huset.




Kjempe fornøyd med resultatet.



Så fornøyd at jeg måtte ordne slike til våre fine naboer, Silje og Bjørn Gunnar,
som også har jobbet hard i sommer med å få istand huset utvendig.

mandag 20. august 2012

Barnehagegutten

Vi har en barnehagegutt.


Første barnehagedag å vi er spente alle tre.


Store fine gutten vår har startet i barnehagen. Det er litt over 2 uker siden han startet, men er forsatt veldig skeptisk til å være der uten mamma eller pappa. Liker barnehagetantene som er der og vil gjerne komme å sitte i fanget deres, men blir så utrolig glad for å se mamma og/eller pappa når det er tid for å gå hjem. Ser godt at han elsker å være ute, for veien til utearealet som tilhører barnehagen kan han og koser seg når han får springe rundt og leke seg. Kommet inn i godt duppe-rutine i barnehagen å, hvor han sover nesten 3 timer hver dag. 

Jeg har fått innvilget kun dagskift ut året. Så er heldig å være ferdig på jobb hver dag kl 13 og rekker å komme hjem å få gjort unna litt før jeg henter Julian rundt kl 2. Ingen vits i å komme før siden han sover så lenge. Spørs om jeg holder meg like flink til å bruke den lille tida etter jobb på meg selv, hvor jeg trener, huset og ol.

Selv om det ikke har vært den varmeste, mest solfylte sommeren så har vi virkelig fått koset oss sammen. Bilder jeg har tatt med INSTAGRAM.

Roadtrip i den nye familiebilen vår, på vei hjem fra Oslo.
I fjære, Børsa, sammen med tante Pia.
Ute på den nye terrassen vår og nyter sol og vannmelon.
På lekeplassen med pappa og mamma
Namsskogan Familiepark med Marcus og mamman og pappan hannes.
Ladder batteriene for en hel dag lek og moro
Nybakt eplekake med vaniljeis
Stas med traktor på Voll Gård




Liten knipe med bilder fra sommeren vår.

fredag 10. august 2012

FaceLIFT


New faceLIFT på kjøkken og stue

Til min bursdag i april så var jeg så heldig å fikk jeg ei liftgardin som jeg hadde sett på Kremmerhuset fra min kjære svigerinne. Passet perfekt til mitt kjøkkenvindu.


Denne er fra serien Cookies and dreams på Kremmerhuset

Den behagelige lyse grå nyansen med hvite striper gjør denne serien tidløs og passer flere plasser enn bare inn på kjøkkenet, også stuen. Gikk til innkjøp av liftgardiner til stuen å etterhvert og er så fornøyd med hvor lyst og behagelig det har blitt.


Fikk også andre småting fra denne serien som kjøkkenhåndkle, grytevott, krukkelok, putetrekk, duker og løpere. Det som er supert er at alt dette finner du til nedsatt pris både i butikk og nettbutikk , så har selv vært å gjort noen kupp.

Til kjøkkenet.
Puter til sofaen.
Godt å oppfriske hjemmet litt. Hva syns du om denne serien? 

HA EN KJEMPE FIN HELG.



tirsdag 17. juli 2012

Hvordan lage en bleiekake

                       BleieKake
DiaperCake


Dette er en koselig og artig gave å gi til noen som venter baby
eller akkurat har fått en baby. 

Trenger ikke å koste så mye penger om man er flink og kreativ å tar i bruk det man finner hjemme. Kaken står hovedsaklig av bleier, og 1er og/eller 2er bleier koster rundt ti-tjue kroner. 




I kaken sammen med bleiene kan man gjerne "bake" inn andre ting som er fint å ha til den nyfødte. Her har jeg en håndduk, smokke, et par sokker, vaskekluter, våtservietter, badebleie og en body. Bare å bruk fantasien.

Hjemme fant jeg papp som var klar til å hives og klippet til to sirkler, den ene et par cm mindre i diameter. Laget en "stang" av den tykker pappen, som allerede var tilfeldig rosa, og brettet den to ganger og tapet. Stangen tapet jeg fast i midten av den største pappsirkelen. 




Rundt stangen stilte jeg opp tre pakker våtservietter og tredde et stort gummistrikk rundt for å holde de på plass.




La en runde med bleier utenpå våtserviettene.




Rullet sammen en og en bleie og plasserte de uten på der igjen.




Så satte jeg på den andre pappsirkelen på stangen, fester den litt med noen tape biter og det er klart for andre lag. Rullet håndkleet og brettet det rundt stangen og festet med et nytt gummistrikk. Tok et hjørne av hånduken og dro det litt opp slik at det ble en fin topp på kaken.




Bare å rulle flere bleier og la et nytt lag utenpå håndduken. 
Inni mellom bleiene puttet jeg i vaskekluter, sokker, body osv.




Tilslutt har jeg brukt et litt bredere bånd rundt kaken for å dekke over gummistrikkene.
Min første bleiekake, men blir helt sikkert flere.


Denne kaken ble laget til lille søte Hedda som kom til verden 6 mars 2012, 
og foreldrene hennes Anne & Lasse.


Ønsker mer inspirasjon? 
Ta en kikk på denne motorsykkelen som er en annen varianten av bleiekake jeg har laget.

søndag 15. juli 2012

3 år

Det kom blomster på døren.


3 NYDELIGE roser som var adressert til meg...


...fra min kjære.


En rose for hvert år jeg har fått vært sammen med den fineste, snilleste og omtenksomme personen jeg har møtt.


Takk til kjæresten min som får meg til å føle meg så spesiell.



fredag 13. juli 2012

Litt sommerferie å...

Det har vært fult opp med prosjekter utendørs hjemme hos oss, 
men litt ferie har vi tatt oss.


Jeg og Julian har rukke å vært i Oslo ei helg. 
Vi var så heldig å fikk komme å bo i tante Silje sitt lille krypinn et par netter. 


Stas å få vær på besøk.

Fått vært med tante Heidi og inspisert leiligheten hennes. 


Litt shopping ble gjort da vi var innom leketøysbutikken Sprell,
 
og Julian fant seg en kjempe fin lekebil.

På besøk hjemme hos Elin fikk servert ei herlig nybakt mango og kokos kake med vanilje is og kaffe. Omvisning i den flotte leiligheten fikk vi å og Julian følte seg raskt "hjemme".

En som nesten slukte kaken.
Så utrolig fin leilighet Elin har kjøpt seg med så mye fint interiør.

Virkelig blitt skjemt bort i Tigerstaden.

Ei helg kor vi har STOR kosa oss, mens pappa´n har fått styrt hjemmet selv.
Viste at det hadde foregått noe hjemme, og overraskelsen stod foran ytterdøra da vi kom hjem. Ferdig laget trapp foran ytterdøra med rekkverk på plass
Så stolt over inngangspartiet mitt.



Trappa er litt større en den gamle. 
Akkurat stor nok til at vi kan plassere barnevogna ute ved siden av døren uten å være iveien for trafikken inn og ut. Kjempe fint rekkverk har å kommet opp og jeg har fått satt ut lykten min igjen.

Dette velkommen-skiltet fikk jeg av ei venninne og jeg har plassert det på lykten
(pga ny ytterdør som jeg ikke får sette hul i). 

Helga som var tok vi fri hele gjengen og dro på camping med bestefar Arne og bestemor Merethe. Fikk inspisert den nye vogna som dem har kjøpt og ny oppusset spikerteltet.  Båttur ble det også på oss. 


Stas å få sitte i bestefar sitt fang og kjøre båt.
Adrian som får prøve seg bak rattet, mens Julian og tante Heidi nyter utsikten.




Sola tittet også fram.
Helgen som kommer skal vi få gjort unna litt hjemme igjen. 




torsdag 12. juli 2012

Lekehus

Se hva som har kommet på plass i hagen.




Dette er lekehuset min pappa bygget til meg og mine to søstre da vi var små. Velbrukt lekehus som jeg og mine søstre har satt sånn pris på. Finnes det nå mer stas en sin eget lille hus?


Mye barndomsminner som ligger i denne ,
så var veldig stas å få lekehuset da pappa solgte huset sitt i fjor. 



Fikk lagret lekehuset på arbeidsplassen til min bror over vinteren, og da vi endelig tok oss tid til å gjøre plass i hagen til lekehuset så kom min kjære bror med den og fikk den på plass. 

Hva gjør man uten familie.
Et par hjelpende hender.

Straks på plass.

Da er nok et prosjekt på plass.
Lekehuset har vel blitt ca 20 år gammel allerede og det er på høytid at den får litt 
oppfriskning av maling og diverse. 
Gjelder både innvendig og utvendig.
Gleder meg til å friske den opp og se lekehuset blir bruk igjen...av små barn.


Andre som har gjort oppussing av lekehus? Tips og forslag taes imot.