lørdag 17. august 2013

Vaskerommet oppgradert


Noen materialrester + handy snekker 
=




Vips så har jeg fått meg ei hjemmesnekkret kasse som passa 
perfekt på vaskemaskina mi. Hadde på et strøk hvit oljegrunning.
 Fikk i 2 stk stenger GRUNDTAL Stang, rustfritt stål 59cm, 
Alt fra IKEA.





Nå er vaskepulver ol plasert oppe på vaskemaskinen i den 
ene delen, slik at ingenting ramler av når sentrifugeringen går. 
Ingen små barnehender når i noe av vaskemidlene jeg har 
på vaskerommet. Andre halvdelen oppbevarer jeg håndduker 
lett tilgjengelig.
Sprayflasker med diverse vaskemiddel er blitt hengt opp, 
og det som jeg ikke fikk hengt opp er puttet i boksen som
henger.



Jeg har fått plassert min vaskemaskin på benkeplaten pga at 
da har jeg den i en behagelig arbeidshøyde. Under vaskemaskinen 
har jeg ei skuffe med to høye dunker som jeg har skittentøy samlet, 
en for hvit og en for farget. Skulle selvfølgelig kunne tenkt meg 
flere for mer sortering, men det sørger jeg for underveis.


Når skuffen er åpen kan jeg enkelt plassere kurven min på 
toppen og dra nyvasket klær rett utifra vaskemaskinen og 
rett i kurva.


Ikke lenge siden vi endelig kunne ta oss råd til å investere i ny 
vaskemaskin. Viktigste med ei ny maskin, utenom å vask rein 
klær, var å sørge for at vi kunne få åpne døren fra venstre, 
og ikke fra høyre slik den gamle vaskemaskinen gjorde 
(gjorde det litt vanskelig å få inn og ut klærne).


Har også fått organisert "rote" i topp skuffa på vaskerommet. 


Serie VARIERA fra IKEA.
"Hjelper til med å organisere plassen i skuffen. 
Ideell for oppbevaring av småting.
Rundede hjørner for enkel rengjøring. 
Gjør det enklere å organisere og finne det 
du trenger i skuffen." IKEA

Vaskerommet blir også brukt til stellerom for både 
storebror og lillesøster. Så har 2 stk glasshyller fra IKEA 
montert over stellebenken. Her har jeg mulighet til å oppbevare 
klærne til ungene og det som trengs når de stelles.



Under glasshyllene har jeg en hjemmesydd oppheng til diverse 
ting slik som salver, solkrem, plaster, neglesaks ol. 



Er så utrolig fornøyd med hvordan jeg har fått organisert 
vaskerommet mitt. Er ikke det største rommet i huset, 
men et av de rommene som blir brukt mest, så derfor er 
oppbevaring og mulighet for å ha en del ting tilgjengelig viktig.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Fin blogg du har. Jeg driver og pusser opp vaskerom hjemme og lurer på hvor du har kjøpt dunkene(de hvite) du bruker til skittentøyet som du har i skuffen under vaskemaskinen? Håper du har mulighet til å svare :)

Hilsen Gunn