onsdag 28. september 2011

Hyttetur i Selbu

I helgen så fikk vi være med våre naboer, Aleksander, Silje og Bjørn Gunnar, på hytta deres i Selbu. Fant oss fort til rette: Smågutta på gulvet, litt større guttan fant seg tilrette i vær sin go stol med føttern hevet og oss kvinnfolka på kjøkkenet hvor vi disket opp med hjemmelaga pizza.



Vi var kjempe heldig med været lørdagen og vi utnyttet den med en lengre trilletur. Fikk en skikkelig smakebit på høsten som kommer snikkende på oss. Kameraet var selvfølgelig med og jeg fikk tatt noen snapshot.







onsdag 7. september 2011

Julians dåp

Julians dåp er vel overstått og det ble en meget vellykket dag. 
Brukte mye mere energi på forberedelsene enn selve dagen, 
men synes det er moro å planlegge og få i stand et slik 
sammenkomst av familiene våre.
Dagen før selve dagen ble brukt til å gjøre klar maten, 
bake cupcakes, dekorere og dekke på bordet. 
Skal ikke glemme å takke for all den hjelpen jeg har fått: TUSEN TAKK:)



Dåps invitasjon, blomsteroppsats, dekorasjon, serviett bretting og kakepynt.




Dåpsbarnet, kakene og gavene.

onsdag 31. august 2011

Dåp forbredelser, barseltreff og plasking

Først kommende søndag, 4 September, skal Julian døpes i Tiller kirke, og vi skal ha selskap med nærmeste familie og faddere hjemme etterpå. Så vi er i full sving for å gjøre klart huset for feiring og ser faktisk ut til at vi skal bli ferdig. 


I dag har jeg og Julian vært på vårt tredje barseltreff og møtt store og små. Julian har oppført seg så fint og vist veldig intresse for de andre babyene. Det skal røres og klipes i det meste, spesielt i ansiktet til mamma eller pappa. 


Deretter dro vi til svømmehallen med naboene Aleksander, Silje, Maya og Linda. Det var vår tredje gang i vannet og Julian hadde sin første dukkert. Skummelt men også veldig artig. Han har vært så beskjeden i vannet før, men i dag har vi testet ut vannet mye mer. "Plask plask" Det tok på å være i bassenget så Julian slokna i bilstolen på tur hjem og sov nesten 3 timer. Gleder oss allerede til neste gang!




lørdag 27. august 2011





Endelig tatt meg tid til å starte på denne bloggen som jeg har fundert på ei god stund no. Blir så inspirert av andre bloggere og håper jeg kan inspirere andre med min egen blogg.

Sommeren 2010 solgte jeg min leilighet til fordel for et hus med flere rom, garasje og større uteareal. Flyttet offisielt sammen med min utvalgte og vi kastet oss ut i den store oppussingsverden med et SMIL. Så et år seinere har vi helrenovert kjøkken, bad + vaskerom, stua, 3 stk soverom + deler av kjeller har fått et velfortjent malingstrøk og nytt gulv. Ting begynner å falle på plass og jeg har endelig kunnet begynt med innredning og utforming av interiøret. Bilder kommer etterhvert.
In the summer of 2010 I sold my apartment for the benefit of a house with more room, garage and large outdoor area. Moved officially together with my boyfriend, and started to remodel the whole house. So a year later we have completely renovated the kitchen, bathroom + laundry roomliving room, 3 bedrooms + parts of the basement has a well deserved paint coats and new flooring. Things begin to fall into place and I've finally been able to start me decor and design of the interior. Pictures coming soon.


Jeg og min samboer fikk også den gledelig nyhet rett etter kjøp av hus sammen at vi var gravide, og i Mai 2011 kom verdens fineste, søteste og artigste lille-store gutt til verden. Det er nok denne gutten som tar opp det meste av min tid om dagene og jeg nyter hvert sekund med han. Dele gjerne litt av hverdagen med han etterhvert.
Me and my boyfriend also got the greatest news right after the purchase of the house that we were pregnant, and in May 2011 was the world's finest, sweetest and funniest little boy born. This is the boy who takes most of my time these days and I enjoy every second with him.


Endelig kommet til det punktet hvor jeg kan dekorere hjemme mitt med friske blomster, og dem vil overleve mer enn en dag uten å bli nedstøvet av oppussingsstøv. Vakre fargerike Glagiolus fra IKEA.
Finally got to the point where I can decorate my home with fresh flowers, and it will survive more than a day without getting dusty from the renovation. Beautiful colorful Gladiolus from IKEA.