søndag 12. februar 2012

Feiring av morsdag

Morsdag er stas! 

Alle fall når man blir vekket av to søte gutter som kom med overraskelse i senga på min første morsdag. Gave og is, som vi alle tre koset oss med på morgen kvisten. Julian har ikke smakt kaldt smeltende is før, men ikke overraskende så var det "jaaaammmmmm".

Nå er jeg en stolt mamma med min eget mammakrus:)

Resten av dagen ble brukt til å besøke Julian sine bestemødre. Først til byen for å inspisere bestemor Bele og bestefar Roald sitt nye krypinn hvor vi fikk hilse på Emma og tante Cathrine. Vi overrasket dem med hjemmelagde sjokolade cupcakes. Deretter var vi til bestemor Sissel hvor det var fult hus:)

Sjokolade cupcakes med mørk sjokoladesaus og jordbær mousse, pyntet med snøkrystaller laget av marsipan og hvite pyntekuler. 

Mamma hadde bursdag i går, så hun fikk selvfølgelig cupcakes med lys på :)

Alt i alt en vellykket dag! Håper dere andre mødre hadde en kjempe fin dag med litt ekstra oppmerksomhet:)


torsdag 2. februar 2012

Vinteren er her

Vinter har virkelig kommet. 
Masse snø og en god del minusgrader i trønderlag.

Gjett om Cato, min samboer, vart glad da han var ferdig med kveldskifte på jobb 
og skulle sykle hjem. 
Bilde tatt av Cato.

Min lille sTORe gutt nærmer seg 9 mnd med storm skritt. Bare de siste ukene har det vært store framskritt og han finner ut av nye ting hverdag.  Endelig funnet nytten av å dra seg bakover, men enda moro å ha funnet å hvordan man åler seg framover. Interessen av å vær på gulvet er mye større nå enn hva det har vært før, men har funnet ut hvor artig det er å gå, spesielt mestrer han det å komme seg rundt stue bordet. Må bare smile av han når jeg ser hvor stolt han ble da han klarte å komme seg fra stuebordet til sofaen....og tilbake:) 






Gutten min er glad i maten sin da. Alt som serveres går ned på høykant, og stas å spise brødskive om morgenene når man har lært seg å spise bitene selv.






Stas:)
Nå venter vi bare på at "tannebissene" roer seg ned litt slik at vi alle tre kan få igjen litt nattsøvn igjen. Den er dypt savnet:P


onsdag 4. januar 2012

JULA 2011

Da var jula 2011 over og vi har startet 2012!! 
Godt Nytt År alle sammen:)






Julian har da fått oppleve sin første jul og vi har fått feiret den med familie og venner. Juleaften hadde vi gleden av å ha 11 gjester og jeg fikk prøve meg på min første julemiddag. Det gikk strålende for alle virket både mette og fornøyd. Enda mer fornøyd ble vel alle da vi fikk kommet oss igjennom den stOre haugen med gaver som jeg tapert hadde prøvd å få plass til under treet. Fikk utrolig mye fint! Så tusen takk for alle gavene:)




Stas med hjelp av både tante Stine og tante Heidi.

Romjulen gikk til familie sammenkomster og hyggelig julelunsj med venner. Både fått slappet av og koset oss ute hvor Julian har fått prøvd sitt nye akebrett! Er det noe som virkelig er artig så er det fart og spenning. Pappan er kjempe flink til å hærje og styre med Julian og dem begge storkoser seg.




Så har Julian fått sine første tenner!! To tannebisser har kommet i løpet av romjulen, og vi har da fått merket det. En del våken netter og litt sutring, men kan vel ikke forvente noe annet. Så behovet for å putte ting i munnen og smake på alt er blitt enda større.




Så hadde vi naboene Bjørn, Silje og Aleksander over for å feire nyttårsaften med oss. Smågutta koste seg med grøt til kveldsmat og vi voksne kose oss med kalkunmiddag etter leggetid.



tirsdag 6. desember 2011

6 mnd og adventstid

Tiden virkelig flyr! Julian har rukket å blitt 6 måneder allerede og han mestrer nye ting for hver dag som går. Nå har han imponert med å rulle hele veien rundt og mestrer glatt å sirkulere rundt og rundt på magen. Ønske om å komme seg framover er veldig høyt, for det er mye frustrasjon som kommer ut når det kun går bakover på gulvet. Kommer stadig vekk nye lyder fra Julian, og skremte faren med å si "bøhhhh" her forleden... snakke vi første ord eller?! 


Ellers så har Julian blitt en skikkelig mammadalt, men veldig gla i pappakos å.



Jeg selv har startet på jobb igjen og har jobbet ca 50% i 4 uker. Går overraskende bra, spesielt siden pappan er sååå flink med å stadig vekk holde mor oppdatert med sms, bilder og videoklipper. 

Så har adventstida startet og har prøvd å gjør unna en del av julestresset på forhånd. ser ut til jeg har alt under kontroll. Så bare la julen komme:)



torsdag 17. november 2011

Ville bare vise frem noen nydelige hjemmelagde hjerter jeg har fått fra min venninne Kristin:) Har fått sin plass hengende på vær sin krok på kjøkkenet!


Sjekk ut bloggen til Kristin og vær med på hennes lotteri hvor du kan vinne fire slike hjerter som passer seg såååå fint til jul.



tirsdag 8. november 2011

Hjemmesnekra spisebord

Jeg er så heldig å har en super hendig pappa som fiksa spisbord til meg! Kom med ønske om størrelse og utforming, og fikk et stOrt bord plass til 12 stykker. Vi har selv beisa bordet hele tre runder og deretter lakert det to runder etterpå for å få ønsket resultat.


Stor takk til min fantastiske pappa:)

cAke pOps!

Inspirert av ei venninne som hadde laget kake-baller som hun hadde puttet på pinne, ble jeg introdusert til cAke pOps. Ikke like populært om cUp cAkes, men noe som vil komme mere av. En amerikansk oppfinnelse hvor man bruker kakesmuler og blander med deilig glasur, former de til f.eks kuler og satt på pinner trukket med sjokolade.





Jeg har da prøvd meg på hjerteformete cake pops og dyppet de i lys sjokolade, heltrukket og noen halv. Artig å eksperimenter og prøve seg litt fram med former og farger. Kommer mere av dette!