onsdag 16. oktober 2013

Hjemmesydde barneklær



Mitt første hjemmesydde barneplagg




Helt tilfeldig kom jeg over en nyoppstarta blogg hvor 
det vart lagt ut mye fine bilder av hjemmesydde barneklær, 
og utifra ei oppskrift derfra sydde jeg en fleecedress til Isabell. 




Trengte en kjøredress til lillesøster nå, 
og valgt å sy dressen i strørrelse 68.
Tegnet opp mønsteret, 
tegnet av på stoff og klippet opp.



Rosa fleece fra Stoff & Stil.



Knapper hamret på.




Grått jerseystoff, også fra Stof & Stil.




Med hette. 

Er utrolig fornøyd med resultatet, 
men ser at dressen passer akkurat så det blir 
nok til at jeg syr en dress til i størrelsen 74. 
Virkelig storkoset meg ved symaskinen 
den siste uken, så er det andre som 
kunne ha tenkt seg en dress? :)

Har også rukket å sydd en kosedress til storebror 
og en likedan til lillesøster.


Her kommer det et bildedryss prosessen:

  















Blå/grå kosedress til storebror, 
og rosa/grå versjon til lillesøster.
Storebror ble spurt hva han kunne 
ha tenkt seg på kosedressen 
og svaret var klar;

"Gravemaskin! Traktor! Dumper! Lastebil!!"

Så da mått det bli traktorer og gravemaskiner.
Og så kom det med en rev... :)


Hva syns dere?! :)

Lyst til å sy en selv? 
Sjekk ut bloggen speiltvillingene.
Her finner du oppskrift og du 
blir du forklart fra start til slutt,
og skulle du ha spørsmål så er det
bare å sende på mail!







2 kommentarer:

Familien Foss-Vean sa...

Jeg synes de var kjempefine. Og så synes jeg at du imponerer. Ble du født med symaskin i hendene eller?

IdaCh sa...

Så fin den ble! Oppdaga også bloggen til speiltvillingene for en ukes tid siden, og har siden da klødd i fingrene etter å begynne å sy! Gleder meg til å kjøpe meg symaskin etter jul :)