mandag 9. september 2013

DÅP: Hjemmelagde lykter og vaser


Gjenbruk av syltetøyglass og sviskesaft glass.






Puncher som gir 3D sommerfugler.
(Fra Martha Stewart)
Punchet strimler med sommerfugler som jeg limte på glassene nederst slik at det ble en bord. 
Brukte vanlig limstift.
Annenhver sommerfugel blir punchet helt ut, disse limet jeg over borden på glassene.
Sommerfuglene som ikke ble pnschet helt ut klippet jeg av vingene.




Alle glass tok jeg med ut og brukte ei stor papp plate som underlag.




Sviskeglassene.




Klar til å spraye!!




Brukte Hobbymaling på sprayboks fra biltema, blank hvit.
Lot tørk et par minutter, deretter et strøk til.

Enkelt!!




Etter at malingen er tørket helt fjernet jeg lett borden og 
sommerfuglene som jeg limte på glasset.




Resultatet etter å ha tent på store telys i glassene.
Enkle, søte og stemningsfulle lykter...




...og vaser.




Elsker levende lys så fikk i noen enkle hvite kubelys og 
festet border med sommerfugler på disse. 
Brukte mine mini pai former til å sette kubelysene i.




Bordpynten fra dåpen til lillesøster.



Ingen kommentarer: