torsdag 16. oktober 2014

IKEA Lekekjøkken





Lekekjøkkenet er IKEA DUKTIG
og du kan finne det her.

Før lekekjøkkenet ble skrudd sammen så malte jeg det.
Grunnet og pusset.




Så malte jeg det med en herlig forfriskende mint grønn farge. 
Fargekode S0520-B90G




Benkplaten la jeg på kontaktplast "Rustikk tre"
fra Panduro -> se her.







Min lille hjelper.
Alt klar til å skrues sammen.




Lekekjøkkenet ferdig og klar til bruk.

Ungene elsker det og bruker det når
de er ute og leker i lekehuset som står ute.

Tilbehør til kjøkkenet er også fra IKEA.




Høsten har kommet til Trondheim,
så lekekjøkkenet blir nok tatt med inn før vinteren kommer.

Flere som har gjort noe mer med lekekjøkkenet sitt?!
Vil veldig gjerne se.
Send gjerne en mail til meg:)


søndag 21. september 2014

Stor cupcake prinsessekake


Flere som har småe prinsesser 
som fyller år.

Så da fikk jeg prøve meg på ei prinsessekake til.




Prinsessen som fylte 5år denne
helga ønsket seg en likedan prinsessekake
jeg lagde før i sommer.




Samme utgangspunkt på kaken
og utganspunktet like fargenyanser,
men denne kaken lagde jeg et tårn.
(Inspirert av tårnet til Rapunzel i Disney
filmen Tangled)
Forenklet men lagt på grønne blad og roser
som spinner seg rundt spiret.

Alt av marsipan, men brukt ei "is"kjekse
under selve tårnet, og la lilla hjerter stanset
ut i marsipan på kjeksa.












Prikken over i'en en vimpelrekke
med bursdagsbarnets navn 
som settes i kaken rett før servering.




Lagde marshmellows på pappsugerør,
dyppet  hvitsjokolade og med hjerte strøssel.







Se her for den andre prinsessekaken.

fredag 19. september 2014

Borgsenga til storebror


Kjøpte ei pent brukt seng
som vi ville gjøre noe mer med.

Resultatet ble en 
BORGseng.





Med bruk av svamp og maling har jeg
lagt på detaljer på sengen.




Skjært ut et vindu.




Godt fonøyd med at trappen opp til
seng ikke er en stige, men faktisk trapp.
Har selv skjært ut håndtak som
de små kan holde seg i når det klatres
opp og ned av sengen.




Under sengen og inne i borgen har jeg kjøpt
madrass og fylt opp med puter....
....og kosebamser.




Her koser storebror seg,
men det er stas og ta med seg besøk også.




Veldig artig prosjekt.





søndag 14. september 2014

Dåpskaker


Dåpskaker jeg har fått æren av å 
bake nå i august og september.










Ingen av kakene er perfekte, men lærer alltid
noe nytt vær gang jeg baker og dekorerer.


Ikke alltid like god tid på meg når jeg blir spurt
om å lage kake, men tar utfordringen som regel.

mandag 1. september 2014

Hjemmesnekret bokhylle


På nettet så finner jeg så utrolig mye inspirerende, 
og for ei stund tilbake kom jeg over et bilde av ei
bokhylle som var plassert bak ei dør. 
Genialt!


Viste fram bilde til snekkeren min. 
Vips så ble det snekkret hyller tilpasset
  på rommene til ungene.



J U L I A N sitt soverom:







I S A B E L L sitt soverom:





Hyllene er bygget av en stk 60x240x18 
hobbyplate.
Rund pinner kjøpt på Plantasjen.





Å få utnyttet og skape flere oppbevaringshyller er
bare så utrolig supert.

Nå ønsker ungene seg flere bøker.


Hva syns dere?

Har du spørsmål?
Bare å sende på meg mail:
mette.holten@gmail.com


Setter kjempe pris på tilbakemeldinger:)

onsdag 27. august 2014

Prinsessekake


Prinsesse Helens 1 års kake.






Jeg har brukt Wiltons Big Cupcake bakeform.
Laget et rosa sjokolade skjell
(hvit sjokolade farget med noen ferdig farget røs sjokolade)

Vaniljekake fylt med hjemmelaget bringebærmousse og
hjemmelaget vaniljekrem.






Toppen er pyntet med roser av smørkrem.
I mellom smørkremen har jeg pyntet med 
lilla marsipan roser og rosa blomster
med ei spiselig perle i midten.

1 tallet er laget av marsipan
med spiselig glitter på.






Og noen rosa sommerfugler med litt glitter sprayet på.






Prikken over i'en er nok vimpelrekka,
men den er laget med papir sugerør,
hyssing og silkepapir.






På det rosa sjokolade skjellet laget jeg ei dør, av marsipan,
med blomsterkrans rundt. To vindu med lemmer på hver side.

Helens eget prinsesse slott.






Gave innpakket i gråpapir, men med en pom pom så ble
det en verdig prinsesse-innpakking.
Kortet er utklipp av en rosa prinsesse-krone.






Alltid stas og bake.

Tusen takk for at jeg fikk
bake Helens 1 års kake.

lørdag 23. august 2014

Skuvseng

Hjemmesnekret barneskuvseng.

Et prosjekt snekkeren min har syslet med i garasjen i sommer.
Utfordrer seg selv stadig vekk med nye prosjekt, 
og virker som han nyter alene tiden han har i garasjen.







Ut i fra noen enkle mål og bilder tatt av ei
annen skuvseng så ble dette resultatet.

Senga har blitt pusset, spaklet, pusset og grunnet,
før den fikk seng to strøk med hvit "bomull"
tilslutt.










Senga ble laget til vårt nydelige fadderbarn Helens 1 års dag.
Håper sengen faller i smak.




imponert av snekkeren min,
så må få lov til å skryte litt av han da.