søndag 23. desember 2012

God Jul

Juletreet er på plass i stua...
...med pynt & lys.



Alle pakker er ferdig pakket inn og nesten alle er levert.


Nå er vi klar til å nyte jule med nære og kjære.

GOD JUL & GODT NYTT ÅR
til dere alle.

søndag 16. desember 2012

Årets julekort


Årets julekort.



Kom over ei kjempe fin nisselue på Kid, 
som jeg syntes ville være fint å bruke til årets julekort bilde.




Men ikke bare bare å fått tatt bilde av min bestemt aktive 1 åring. 
Allefall ikke slik mamman hadde tenkt det. 
Her er noen bilder fra photoshoten:


Resultatet.


Årets julekort er på plass og sendt ut.

Bestilte et personlig stempel på her.
Er kjempe fornøyd, og synes det er med å gjør det lille ekstra både på julekortene og julegaver.




tirsdag 4. desember 2012

1. advent


Da er adventstjernen på plass i kjøkkenvinduet.

Gardinene jeg har arvet er strøket og kommet opp...

...og kjøkkenet er nesten ferdig vasket.


Juleduker er lagt på bord.

Adventsstaken lyser i vinduet på stua.

Gavepapir, tape og bånd ligger klart til bruk.

Selvfølgelig adventstaken vi fikk til jul ifjor er kommet fram.

Denne adventsstaken er fra Perfect Home.


Første lys er blitt tent...

....nå venter vi på å kunne få tenne det andre.



Ha ei god adventstid alle sammen.

torsdag 25. oktober 2012

Vinterens første snøfall og årets ønskeliste.

Det har kommet et hvit lag som har dekket hele nabolaget. NYDELIG.

Fikk ta et bilde i morrest kl 06:45.


Julian ute i snøen...litt skeptisk.
Snø er litt skummel...og ubehagelig. Alle fall når man sitter i vogna, ekstra godt påkledd på grunn av minus grader, med snø som fyker rett i ansiktet. Ellers er snøen godkjent. Julian stikker ut tunga og lar snøen smelte på tunga..."nammm". 


Suuuuper stas å få sett traktoren med snøfres.... "ooohhhh".
Det er under 2 mnd til juleaften og det er ei god stund siden spørsmålet "hva ønsker dere til jul"? 
Så har den siste tiden skrevet ned noen ønsker...da tenker jeg spesielt på 1 åringen :)


Kjære Julenisse.

Dette ønske mamma og pappa for meg til jul:p



 - Ullklær str 98 ++ eks.

  • Helly Hansen (3 år)
  • Devold 
  • Pierre Robert
- Klær str 92/98 ++
- Junior dyne + pute
       gåsedundyne, helårs. str: 100x140
- Junior sengesett
       str: 100x140 
- Bøker
- Traktor - jo større jo bedre
- Leker på hjul
- Leke verktøy
- Radiostyrte leker er meget godt likt
- Båt til å ha med i badebalje/badekaret
- TV/godstol jr
- Brio togbane
- Pengelapper og mynter til å slippe på sparebøssa :)
- Metallkoffert/matboks


Fra www.snedesign.com/






Å som vi begynner å gleder oss til jul...med familie og venner.


Mammas og pappas ønskelista:


Servise "Skyn" fra IKEA
  • flattallerkner
  • dype tallerkner ol
- Raclette grill
- Dyner 2x220cm vinterdyner.
Gavekort fra IKEA , Rivera Maison ol
Digital vekt med stålbolle, hvit
- Bokholder til kjøkkenbenken
- Morter/krydderknuser i marmor
- Kjøttklubbe
- Juletre pynt (rød og glass)
- Nisse; er så fine disse pyntenissene som har lua drad ned over øynene så man bare ser nesa. 



Disse er fra Åhlens.
Til huset:
Mor ønsker seg denne høyreiste, vakre løkblomsten: Amaryllis. Den jeg fikk ifjor har da dessverre ikke overlevd.






Pappa selv håper på å finne noe verktøy under juletreet eller til bursdag
       ....det er lov til å ønske.
  • skrujern i flatt, stjerne og torx
  • skralle/koppnøkkelsett
  • tenger
  • t-nøkkelsett i torx og umbrako
  • feinsag/multikutter tilbehør
  • jekk (real deal)
  • penger
  • SOKKER...etter å ha rasa igjennom sokkeskuffa og funne hull på så si alle sokkene så ønsker pappan i huset seg nye sokker. Kan ikke bli for mange.

Skal legge til på lista om vi skulle kommer på noe mer.. :)
Mener selv vi har vært veldig snille i år.


fredag 14. september 2012

Suprise BABYSHOWER


Har had så lyst å prøve å arrangere babyshower, og i huset rett ved siden av meg sitter Silje høygravid og venter på "lillebror" som har termin i oktober. 
Så artig å få overraske henne og den voksende magen med oppmerksomhet fra nærmeste venninner og familie, mens hun drysses i gaver og god mat.




Babyshower er som regel en ren jentefest, men så klart kan man invitere mannfolkene å. Jeg valgte å inviterte Siljes nærmeste venninner og damene i familien hennes  til en "jentefest" hvor vi hadde mulighet til å utveksle erfaringer om svangerskap, forventninger og hvordan det å bli mor, i dette tilfellet bli tobarnsmor. 
Kjempe fin anledning til å treffes før livet endres med et spedbarn i huset igjen. 




Silje fikk mange fine gaver til babyen. 
Jeg hadde laget en "velvære" kurv til den kommende mamma og en bleiekake-motorsykkel
Her ser du hvordan jeg lager en.
 Artig med en annen vri på ei bleiekake; og Silje selv ble kjempe glad for den. 
Så artig å gjøre noe spesielt for ei venninne som virkelig fortjener det.




Klart hadde jeg ordnet med noe godt å spise. Serverte vanilje, blåbær og oreocupcakes. Noen hadde tatt med hjemmebakte horn og sjokolade til kaffe. Og det ble servert friske jordbær, blåbær og bringebær med vanilje kesam og vaniljesaus. Enkelt med utrolig godt.




Jeg lagde denne barnevogna av en vannmelon. Syntes det var ekstra artig å prøve å gjøre noe som jeg ikke har sett andre gjort, og denne passer jo perfekt som både dekorasjon og skål i en babyshower. 
Klikk her så ser du hvordan jeg laget den.


Hjemmelaget vimpel.

Vimpler er veldig populær for tiden og enkelt å lage om man har en symaskin. Spurte Silje hva hun ønsket seg til "lillebror", noe som ikke er enkelt når man allerede har en gutt fra før som hadde alt en baby trengte, men noe til barnerommet kunne hun tenkt seg. 


Hengte opp vimpelrekken og kombinerte den som pynt og gave.

Jeg hadde også forberedet noen leker for oss, som å gjette hvor stor gravid-magen til Silje var med en tråd. Gjettet på barnemat fra glass og alle fikk gjette på vekt og lende på babyen. En gave ligger hjemme hos Silje som premie til den som vinner. Skulle ha gjettet fødselsdagen til "lillebror" å, men kan ikke huske alt.

Alt i alt så virket det som om alle hadde en fin feiring og vi gleder oss bare mer til Aleksanders lillebror kommer.


Hva syns dere om babyshowers?
Andre som har holdt babyshower?! Vi gjerne høre om det.

BARNEVOGN av en vannmelon

Denne er super enkel å lage og utrolig dekorativ.
Passer perfekt til f.eks babyshower, dåp ol.



Kjøpte inn:

- en vannmelon
- to appelsiner
- blå druer
- store blåbær
- smokke
- tannpirkere




Start med å lage et kutt fra enden på vannmelonen og skjær deg halvveis innover. Legg ned melonen og skjær et nytt kutt midt på toppen og skjær deg imot midten. Stopper når du møter det andre kuttet. 



Så er det bare å ta av den løse delen.



Finn en mindre kniv og skjær et rutenett i melonen.



Bruker ei skje og tar ut bitene. 
Blir fine biter som man kan legge rett over i ei skål og server.



Fått tatt ut alle "bitene" så er det bare å bruke skjeen til å greve ut resten av innholdet.
Delte opp den ene appelsinen i 4 tykke skiver og satte på de med tannpirkere for å lage hjul på vogna. delte opp to druer og satte de utpå appelsin skivene for en ekstra detalje.
Den andre appelsinen lagde jeg et hul for å få smokken til å passe, brukte to halve tannpirkere og satte to blåbær på. Plasserte de over smokken på appelsinen for å illustrere øynene.




Fyller oppi hva man skulle ønske, men jeg hadde friske jordbær, blåbær og bringebær og plasserte appelsinhodet på toppen.

Ble den ikke søt?! 



mandag 27. august 2012

Husets NR.



Ny oppusset hus fortjener nytt husnummer, eller som jeg har valg hus bokstaver.





Det gamle slitne messing 2 tallet er blitt byttet ut med friske hvite bokstaver


De store bokstavene TO er i hel tre, men de to mindre NR er i mdf. Kjøpt alle disse bokstavene på Panduro. Bruk rester av hvit maling fra huset, bomull, slik at vet er den samme nyansen som resten av huset.




Kjempe fornøyd med resultatet.



Så fornøyd at jeg måtte ordne slike til våre fine naboer, Silje og Bjørn Gunnar,
som også har jobbet hard i sommer med å få istand huset utvendig.