tirsdag 6. desember 2011

6 mnd og adventstid

Tiden virkelig flyr! Julian har rukket å blitt 6 måneder allerede og han mestrer nye ting for hver dag som går. Nå har han imponert med å rulle hele veien rundt og mestrer glatt å sirkulere rundt og rundt på magen. Ønske om å komme seg framover er veldig høyt, for det er mye frustrasjon som kommer ut når det kun går bakover på gulvet. Kommer stadig vekk nye lyder fra Julian, og skremte faren med å si "bøhhhh" her forleden... snakke vi første ord eller?! 


Ellers så har Julian blitt en skikkelig mammadalt, men veldig gla i pappakos å.



Jeg selv har startet på jobb igjen og har jobbet ca 50% i 4 uker. Går overraskende bra, spesielt siden pappan er sååå flink med å stadig vekk holde mor oppdatert med sms, bilder og videoklipper. 

Så har adventstida startet og har prøvd å gjør unna en del av julestresset på forhånd. ser ut til jeg har alt under kontroll. Så bare la julen komme:)



torsdag 17. november 2011

Ville bare vise frem noen nydelige hjemmelagde hjerter jeg har fått fra min venninne Kristin:) Har fått sin plass hengende på vær sin krok på kjøkkenet!


Sjekk ut bloggen til Kristin og vær med på hennes lotteri hvor du kan vinne fire slike hjerter som passer seg såååå fint til jul.



tirsdag 8. november 2011

Hjemmesnekra spisebord

Jeg er så heldig å har en super hendig pappa som fiksa spisbord til meg! Kom med ønske om størrelse og utforming, og fikk et stOrt bord plass til 12 stykker. Vi har selv beisa bordet hele tre runder og deretter lakert det to runder etterpå for å få ønsket resultat.


Stor takk til min fantastiske pappa:)

cAke pOps!

Inspirert av ei venninne som hadde laget kake-baller som hun hadde puttet på pinne, ble jeg introdusert til cAke pOps. Ikke like populært om cUp cAkes, men noe som vil komme mere av. En amerikansk oppfinnelse hvor man bruker kakesmuler og blander med deilig glasur, former de til f.eks kuler og satt på pinner trukket med sjokolade.





Jeg har da prøvd meg på hjerteformete cake pops og dyppet de i lys sjokolade, heltrukket og noen halv. Artig å eksperimenter og prøve seg litt fram med former og farger. Kommer mere av dette!

søndag 23. oktober 2011

Ullsokker i posten

Julian var sååå heldig å fikk seg et par skikkelige fiiine ull-lugga. Tantetante Sissel på Roan som har sendt dem i posten og sokkene satt som et skudd på føttene. Så no skal ikke Julian fryse på tærne sine. Slik uventa post like vi masse:)


Tuuuusen takk:)

Å vi ruller, å vi ruuuuller...

Bare dager før Julian ble 5 mnd knekte han endelig "rulle-koden", og kom seg fra rygg og over til mage. Har strevd med å få til dette over flere uker, og har vært igjennom flere frustrerende runder på gulvet hvor den ene armen har vært iveien. 





søndag 9. oktober 2011

Oppusing prosjekt 2010/2011

Det er nå litt over 1 år siden jeg og min samboer Cato kjøpte oss hus sammen, og det er også 1 år siden vi startet oppussing av huset. 



Huset ble bygd i 1986 og vært min samboers barndomshjem. 
Huset består av:
1. etasje: entre, gang, vaskerom, kjøkken og stue
2. etasje: 3 soverom og bad
Kjeller: kjellerstue, bod og verkstedbod

Vi startet det oppusingsprosjektet vårt med å se an hvor mye penger vi hadde og ville bruke, deretter la vi opp et budsjett. Planen var først og fremst å ta kjøkkenet i første etasje og badet oppe i andre etasjen. Bedre kjent som de to dyreste rommene å renovere i et hus, men også de to viktigste å oppdatere og vedlikeholde. Så har det seg slik at man trenger arbeidsfolk som elektriker, rørlegger og gjerne en snekker, så da vart det mer aktuelt å begynne med noe enklere som å spakle og male opp soverommene, noe som vi gjorde på egenhånd (såpass oppegående er vi). 
Så i løpet av året har vi helrenovert kjøkkenet, vaskerommet og badet. Stua, entre, gang, alle tre soverommene og kjellern har fått seg et oppdatert utseende. Har også planer om å gjøre en del med ute arealet, både framsiden og baksiden, men det blir ikke før det kommer inn mer penger på sparekontoen og at det blir vår/sommer igjen.
Det kommer før/etter bilder og detalje bilder etterhvert som jeg får ordnet med bilder. 

Har du spørsmål ang oppusingen? Bare å spør.