torsdag 23. januar 2014

Peisovn


For 6 måneder siden fikk vi endelig installert peisovn på stua vår.





Nå trenger vi ikke å bruke så mye strøm og fjernvarme 
for å holde huset varmt igjennom vinteren. 
Setter også så mye mer pris på lune varmen fra vedfyring
og som holder mye lengre.


Snekker´n min fikset selvfølgelig ei hylle for å stable opp ved på stua vår...






To runder med beis: "DRIVVED".







Er så utrolig glad for å vær eier av en dobbel garasje.
Masse plass til å boltre meg på med prosjektene våre.





Resultatet!!!

fredag 17. januar 2014

Bake Kake Søte


Bake kake søte,
dyppe den i fløte,
først i sukker, så i vann,
så kom det en gammel mann,
som ville smake kaka
som Mette har baka!





 Har virkelig fått prøvd meg 
som kakebaker det siste året,
og jeg har virkelig koset meg.
Legger ikke sjul på at jeg 
elsker å være kreativ. 






Alt fra


planlegging

finne inspirasjon

baking

og ikke minst 

pynting +
dekorering.





Her er et lite bildedryss av 
noen av kakene jeg har laget:





REGNBUEKAKE

Julians 1års kake.
Trykk HER for å se framgangsmåte og oppskrift.




DAIMISKAKE




STOR CUPKAKE KAKE
med hvit sjokoladeskjell

Cathrines 30års kake.
Trykk HER for framgang og oppskrift.




KVIKKLUNSJ KAKE
Timmy tid
Julians 2 års bursdagskake.



DÅPSKAKE
til lille Helen.
Trykk HER for oppskrift.



HELLO KITTY KAKE
Adines 2års bursdagskake.




DYKKEKAKE
 30års kake




VINTERKAKE
Catos bursdagskake




MONSTER HIGH DOLL KAKE
6års bursdagskake


Dette er kaker som familie og venner har utfordret meg til å bake.
Nå ser jeg framover til flere kreative utfordringer i bakeverden.


Tusen takk for all koslige tilbake meldinger jeg har fått!!


Neste utfordring? 
Vent og følg med!!

tirsdag 31. desember 2013

Året 2013

Oppsummering av året som har gått.


Januar


Vinter og sne så da spiller vi innebandy ute.

Tv kos i senga på morras kvisten.
Vi er å kikker på pappa spiller innebandykamp.

Februar


Vi venter spent på lillesøster. 5mnd på vei.
Lek og moro hjemme hos bestemor.
Karneval i barnehagen.

Mars

Her svømmes det!!
Både Julian og mamma syns det er stsas og male og tegne.

April


Ble overrasket med babyshower!!

Mai


Våren er her og båtene blir satt på vannet igjen i Børsa.
12 mai kom lillesøster på selve termindatoen.

Vi had fått noen store fine tømmerstokker som
vi laget sandkasse av.

13 mai ble Julian 2 år!!! Og fikk masse leker til å fyller opp den
nye store sandkassa.


Juni

På tur hjem fra barnehagen med tante Stine. 

Pga lekkarsje i taket ble det oppussing av gangen.

Juli


Tilbringte noen dager i sommer på Nerskogen til oldemor og oldefar.

En sommer med sol og is.
Hunderfossen med onkel Christian og Julie.
Julian er virkelig en traktorgutt. Generelt anleggsmaskiner
er også utrolig stas og vi snakker om det hver dag.

August



Bestemor Sissel og bestefar Rune har kjøpt seg bolig på Hitra.

Pirbadet.
Julian elsker virkelig vannet.

Sverresborg folkemuseum sammen med Marcus,
Magnus og Hilde og fått sitte på Gråtass.

September


1 september ble Isabell døpt.
Trappa pappan i huset snekret i fjor sommer
blir flittig brukt til å sitte på å bare slappe av.

Bestemor Bele og bestefar kjøpte seg hus på Gjølme.

Oktober


Alternativ parkering av lastebil med henger,
gravemaskin og traktor.

Julian og Isabell fikk seg dissestativ av bestefar Arne
og bestemor Merethe ( julegave).

November


Storpie som har begynt å spise litt fastføde og sitter i egen stol.
Kos på gulvet.
Så kom kong vinter på Tiller.
Her er vi på tur hjem etter å ha vært å levert storebror i barnehagen.

Desember


Storstas å besøke pappa på jobb.

Lillesøster glad i mat.

Juleaften på Gjølme.
Julegaver MÅ prøves ut med engang.


 Så var det bare et par timer igjen av dette året.
Nå gleder vi oss bare til 2014.@



Happy
NEW
YEAR

tirsdag 10. desember 2013

Pepperkakehus





Dag 1: 

Tegn pepperkakehusmal. 
Kjevle ut pepperkakedeig. 
Stekes i ovn.


Dag 2: 

Pynt. Melisglasur, non stop og seigmen.


Dag 3: 

Sett sammen pepperkakehusene.


Utrolig stas med juleforberedelser, men noen gang så tar ting litt lengre tid.
Etter tre dager så kom pepperkakehusene opp. 


Sjarmtrollet mitt.

Både store og små har vært med på å få opp pepperkakehusene våre.
Her er storebror og pappa i full konsentrasjon med pynting, 
mens lillesøster ser og lærer (til neste år).




Håper dere andre koser dere med pepperkakebakingen.