søndag 3. februar 2013

Bleiekake TRAKTOR MED HENGER

Denne traktoren med henger ble laget av egen fantasi, men med hjelp av min sønns traktor som inspirasjon. Alltid artig å prøve seg på noe nytt, og utfordringen er å bruke mest mulig av det jeg hadde liggende hjemme.



Hadde blant annet blått og grønt papp liggende, flere typer silkebånd, tape, gummistrikk, tråd og saks.
Var å kjøpte Libro-bleier str nr 2.


Startet med å få laget hjulene. To store bak og to litt mindre foran.
Ta en bleie og rull den sammen og sett på et gummistrikk. Deretter legg til fire bleier (slik som på bilde over) og rull rundt den allerede ferdig rullet bleien. Laget 2 stk.


Så laget jeg to "hjul til", men brukte da bare to bleier å rullet rundt.


Valgte å knytte sammen de to største hjulene og de to minst, 
deretter har jeg knyttet et stort og lite hjul sammen.


Brukte et blått silkebånd og fikk pyntet opp hjulene samtidig som jeg fikk dekket over gumistrikkene.


Tok tre bleier å la de oppå hverandre og bare brettet de sammen før jeg dro på et gummistrikk. Plasserte det lett oppå hjulene (slik som på bildet over) og la båndet som holder de større bakhjulene sammen over de tre bleiene.


Valgte den grønne pappen til å lage "førerhuset" til traktoren. Målte opp en kvadrat, 30cmx30cm, og klippet den ut. Tegnet opp selve "taket" midt på og deretter søyler.


Klippet ut og elegant tapet sammen.


Var litt usikker på hvordan jeg skulle få feste førerhuset, men endte opp med å bruke opp rester av det blåe silkebåndet og brukte stiftmaskin både for å feste de til pappen og til hjulene.


Kikket litt ekstra på "orginal" traktoren og plukket meg ut et par detaljer som ratt, skjermer over hjulene og henger feste. Enkelt klipt ut og satt på traktoren (enkelt lirket i mellom bleiene og de holder seg selv på plass. Taket er perfekt plass til å bruke som "til og fra" :)


Så var det hengeren. 
Den har fire hjul som ikke er så store så holdt med to bleier rullet sammen per hjul.


Dro et bånd/tråd igjennom alle fire "hjulene" og strammet til og knøtt dem sammen.


Pyntet også disse hjulene opp med blått silkebånd.
Fant fram grillpinner jeg hadde liggende som passet perfekt til å holde opp selve hengeren. Brukt to pinner og festet de kun under gummistrikkene, og et ekstra strikk for å holde pinnene sammen på enden.


Limet på en liten detalj, for å gjøre hengeren litt mer spennende.


Enkel klippet ut en rektangel av den grønne pappen som passet over hjulene og pinnene. Sørget for å klippe firkanten litt større slik at det bare var å brette opp kant hele veien rundt. Enkelt tapet sammen,
Brukte en tapetkniv og laget noen enkle snitt i bunnen. 


Dro silkebånd igjennom og fikk festet pappen til pinnene under med å enkelt knyte de fast.


Pyntet opp hengeren med å lime på litt "babypynt".


Fylte hengeren med noen bodyer, sokker, lue, babyolje og baby lotion. En tannkost/bitering og flere sammen rullet bleier. Ble ikke brukt så mange bleier som jeg hadde håpet, men det kan vel justeres til.
Håper forklaringen ga litt mening.

Setter pris på tilbake melding.

tirsdag 15. januar 2013

Master BEDroom


Funnet fram bilder fra oppussingen av hoved soverommet vi har i andre etasje.
Rommet er uvanlig stort til å kun være et soverom hvor man kun trenger plass til dobbelseng, nattbord og klesskap. 
Rommet er hele 5 meter langt og 3,5 meter bredt.


Før bilde av rommet .

Etter litt skissering og planlegging endte jeg opp med en romløsning hvor jeg fikk plass til dobbeltsengen vår og en garderobe som jeg kun har fantasert om til nå; walk-in closet.
Walk-in garderobe blir stadig mer og mer populært, men ikke enkelt å finne plass til å gi klærne eget rom. 




 Min flinke handyman satte opp en lettvegg bak i rommet, ca 2 meter fra bakveggen og med åpning på begge sider på 82 cm hver. Det ga nok rom til å passere lettveggen på begge sider uten å føle at det ble trangt. Lettveggen har dobbel funksjon; den deler rommet delvis i to slik at det blir walk-in closet på baksiden og hodegavl til senga med innebygd hylle som vi bruke til nattbord. Lettveggen er er 2 meter bred og ca 23cm dyp.


Etter.

På vær vår side av senga har vi vær vår nattlampe, og vær vår stikkontakt. Alle ledninger er blitt trekt inne i lettveggen. Så praktisk å slippe ledninger som henger "over alt".




Rommet har blitt malt lilla og lettveggen er blitt tapetsert med en svart tapet med svart mønster. Kjøpt på Byggmakker Tiller, i "rest" haugen til en billig penge.



Planen var å henge opp ei hvit ramme med litt størrelse, men endte opp med å prøve wall stickers. 
Populært og så enkelt å fjerne uten at det setter spor når man går lei.

Wall sticker kjøpt på Ebay.

Walk in CLOSET

Garderobe innredning fra Garderobemannen. 
Kommode og kurver fra IKEA.


Vi har delt opp garderoben til hans og hennes; høyre siden er min og venstre har min samboer fått. Så har vi skuffer i midten som vi bruker til felles ting; slik som sengetøy.

 En drøm og ha oversikt over klærne, og utrolig praktisk i en hektisk hverdag.


Monter denne nydelige taklampen i garderoben.
Kjøpt på Skeidar.

Smykkestativ med perler.

Håper du ble inspirert
og oppdager kansje at du har mulighet til å lage en lignende løsning selv.

lørdag 5. januar 2013

Bleiekake motorsykkel



Framgangsmåte på hvordan jeg lager en bleiekake motorsykkel.


Jeg har valgt å bruke Librobleier nr 2, men kan selvfølgelig bruke det merke man vil.


Start med 4 bleier og legg de slik som vist på bilde over, deretter rull de sammen og fest med et gummistrikk ol.


15 bleier legges etter hverandre slikt som vist på bilde over, og vipp de opp og legg dem rundt de 4 bleiene du allerede har satt sammen.


Bruk et stort gummistrikk eller hyssing som jeg brukte og fest bleiene til et hjul.


1 hjul ferdig. Lag to til akkurat like.


Skjuler hyssingtråden og pynter opp hjulet med blått silkebånd. 
Silkebåndet har jeg kjøpt på Stoff & Stil.
Fest silkebåndet med dobbeltsidet tape, stift det sammen ol.


Jeg har valgt å bruke hvite gasbleier, men kan velge å bruke et teppe, håndkle ol. 
Brett det helt ut og brett lang sidene sammen flere rundet.


Bruk et gummistrikk og fest hver ende av gasbleien. Lag to stk.
Ta fram et hjul og ta ut de bleiene i midten.


Dra en gasbleien igjennom hullet.


Brett gasbleien opp og og sørg for at den blir like lang på hver side. 
Fest et strikk for å holde gasbleien sammen slik som det grønne strikke på bilde over.


Endene på gasbleien faller til hver side og 
jeg har dratt på et par newborn-sokker på hver side, kjøpt på H&M, som lager styret.



Kjøpt ei tåteflaske som jeg har puttet mellom bleiehjulet og gasbleien, og blir ei front lykt.


Kjøpt disse smekkene, fra H&M, som jeg bruker til skjerm på sykkelen.


Fest smekken rundt hjulet, men på innsiden av gasbleien. Her har jeg valgt å bruke den blanke smekken og skrevet på navnet til den kommende/nyfødte babyen.


Brukt blåe silkebåndet og laget ei sløyfe foran fronten.
Ta frem de 2 andre hjulene du har laget og fjern bleiene i midten. 
Ta fram den andre gassbleien du har brettet og dra den igjennom fronthjulet, og igjennom de to andre hjulene som du plassere på vær side av fronthjulet. Se bildet over.


Fest endene til gasbleien med et gummistrikk, slik som det orange strikke vist på bilde over.
Dra bakhjulene sammen og sykkelen er ferdig.


Ferdig resultatet. 
Sykkelen blir enda finere om man plasserer en bamse på setet.

Totalt har jeg ikke brukt så mye bleier på denne bleiegaven, så jeg har valgt å bruke flere.


Rullet sammen en og en bleie og satt sammen nok bleier slik at sykkelen kan stå oppå de.



For at det skulle bli enklere å frakte lagde jeg en plate i papp og lagt under.


søndag 23. desember 2012

God Jul

Juletreet er på plass i stua...
...med pynt & lys.



Alle pakker er ferdig pakket inn og nesten alle er levert.


Nå er vi klar til å nyte jule med nære og kjære.

GOD JUL & GODT NYTT ÅR
til dere alle.

søndag 16. desember 2012

Årets julekort


Årets julekort.



Kom over ei kjempe fin nisselue på Kid, 
som jeg syntes ville være fint å bruke til årets julekort bilde.




Men ikke bare bare å fått tatt bilde av min bestemt aktive 1 åring. 
Allefall ikke slik mamman hadde tenkt det. 
Her er noen bilder fra photoshoten:


Resultatet.


Årets julekort er på plass og sendt ut.

Bestilte et personlig stempel på her.
Er kjempe fornøyd, og synes det er med å gjør det lille ekstra både på julekortene og julegaver.




tirsdag 4. desember 2012

1. advent


Da er adventstjernen på plass i kjøkkenvinduet.

Gardinene jeg har arvet er strøket og kommet opp...

...og kjøkkenet er nesten ferdig vasket.


Juleduker er lagt på bord.

Adventsstaken lyser i vinduet på stua.

Gavepapir, tape og bånd ligger klart til bruk.

Selvfølgelig adventstaken vi fikk til jul ifjor er kommet fram.

Denne adventsstaken er fra Perfect Home.


Første lys er blitt tent...

....nå venter vi på å kunne få tenne det andre.



Ha ei god adventstid alle sammen.

torsdag 25. oktober 2012

Vinterens første snøfall og årets ønskeliste.

Det har kommet et hvit lag som har dekket hele nabolaget. NYDELIG.

Fikk ta et bilde i morrest kl 06:45.


Julian ute i snøen...litt skeptisk.
Snø er litt skummel...og ubehagelig. Alle fall når man sitter i vogna, ekstra godt påkledd på grunn av minus grader, med snø som fyker rett i ansiktet. Ellers er snøen godkjent. Julian stikker ut tunga og lar snøen smelte på tunga..."nammm". 


Suuuuper stas å få sett traktoren med snøfres.... "ooohhhh".
Det er under 2 mnd til juleaften og det er ei god stund siden spørsmålet "hva ønsker dere til jul"? 
Så har den siste tiden skrevet ned noen ønsker...da tenker jeg spesielt på 1 åringen :)


Kjære Julenisse.

Dette ønske mamma og pappa for meg til jul:p



 - Ullklær str 98 ++ eks.

  • Helly Hansen (3 år)
  • Devold 
  • Pierre Robert
- Klær str 92/98 ++
- Junior dyne + pute
       gåsedundyne, helårs. str: 100x140
- Junior sengesett
       str: 100x140 
- Bøker
- Traktor - jo større jo bedre
- Leker på hjul
- Leke verktøy
- Radiostyrte leker er meget godt likt
- Båt til å ha med i badebalje/badekaret
- TV/godstol jr
- Brio togbane
- Pengelapper og mynter til å slippe på sparebøssa :)
- Metallkoffert/matboks


Fra www.snedesign.com/






Å som vi begynner å gleder oss til jul...med familie og venner.


Mammas og pappas ønskelista:


Servise "Skyn" fra IKEA
  • flattallerkner
  • dype tallerkner ol
- Raclette grill
- Dyner 2x220cm vinterdyner.
Gavekort fra IKEA , Rivera Maison ol
Digital vekt med stålbolle, hvit
- Bokholder til kjøkkenbenken
- Morter/krydderknuser i marmor
- Kjøttklubbe
- Juletre pynt (rød og glass)
- Nisse; er så fine disse pyntenissene som har lua drad ned over øynene så man bare ser nesa. 



Disse er fra Åhlens.
Til huset:
Mor ønsker seg denne høyreiste, vakre løkblomsten: Amaryllis. Den jeg fikk ifjor har da dessverre ikke overlevd.






Pappa selv håper på å finne noe verktøy under juletreet eller til bursdag
       ....det er lov til å ønske.
  • skrujern i flatt, stjerne og torx
  • skralle/koppnøkkelsett
  • tenger
  • t-nøkkelsett i torx og umbrako
  • feinsag/multikutter tilbehør
  • jekk (real deal)
  • penger
  • SOKKER...etter å ha rasa igjennom sokkeskuffa og funne hull på så si alle sokkene så ønsker pappan i huset seg nye sokker. Kan ikke bli for mange.

Skal legge til på lista om vi skulle kommer på noe mer.. :)
Mener selv vi har vært veldig snille i år.