torsdag 6. juni 2013

Bursdagskake(r) til 2 åringen

Blir så utrolig inspirert av å se hva andre baker og lager. Så når vi har bursdag i hus så er det den perfekte anledning til å prøve seg på noe nytt. 

Hadde en god del kvikk lunsj liggende i skapet etter påska og har sett flere som har laget ei sjokoladekake som har kvikk lunsj som dekorerer nesten hele kaken. Fristet utrolig å prøve seg på KVIKK LUNSJ KAKE og fant ei oppskrift som fristet å prøve, og som jeg kunne lage i forveien og fryse ned uken i forveien.

Temaet for 2åringen var Timmy Tid
Figurene på kaken er laget med marsipan som jeg har farget selv med Wilton farger.




Her finner du oppskiften på kaken:
http://heartshaped.org/2012/03/17/kvikklunsjkake/

Mektig men veldig god kake som forsvant fort.

En annen kake jeg lagde PINATA kake.


Laget ei enkelt vaniljekake i min "Giant Cupcake" form. 
Skjæret ut litt av innhold i kaken for å lage tomrom midt i kaken.


Tom rommet i kaken fylte jeg med Non Stop, litt av den lyse og litt av den mørke sjokoladen. 
Her er det absolutt mulighet til å fylle kaken med det man selv ønsker.


Pisket smørkrem til å pynte toppen av kaken med, 
men brukte litt av den til å "feste" sammen kake-delene.


Kaken satt sammen og klar for dekorering.


Enkel hvit smørkrem med vaniljesmak pyntet med Non Stop, strøssel og bursdagslys.

Glemte selvfølgelig å ta bilde av kaken da vi skjærte i den, men var artig å se hvordan bursdagsbarnet reagerte da han så sjokoladen som ramlet ut.







Ingen kommentarer: