fredag 28. juni 2013

3-lags mini bryllupskake cake-pops

15 juni 2013 fikk endelig min svigerinne Cathrine sin Rune da de giftet seg i Melhus kirke. 
Utrolig fint bryllup med et vakkert brudepar. 



Gratulerer så mye til brudeparet.

Jeg ville bake noe spesielt til brudeparets kakebord. Etter å ha latt meg blitt inspirert på nettet valgte jeg og bake 3-lags mini bryllupskake cake-pops.

Baket ei enkel sjokoladekake som jeg smuldret opp. Brukte ca halvparten av smulene og resten puttet jeg i en brødpose og la i fryseren.
Smeltet sjokolade som jeg blandet med smulene til det ble en fin deig. 


Klappet deigen utover til ca 2cm tykk. Brukte runde utstikkere i 3 forskjellige størrelser og trykket ut 12 stk av hver størrelse.


Smeltet litt mere sjokolade som jeg brukte til å feste sammen lagene. Så dyppet jeg pinnene i sjokoladen før jeg satte di i toppen av hver kake.

 

Deretter smeltet jeg hvit sjokolade med litt delfiafett (da blir sjokoladen mer rennende) og dyppet alle kakene i sjokoladen. Dette gjorde jeg to runder, hvor jeg lot dem tørke i mellom dyppene i kjøleskapet, for at de skulle bli skikkelig hvite.


Etter andre runde i den hvite sjokoladen så ble kakene pyntet. Jeg brukte wilton og Dr.Oetker perle strøssel. 


Klippet til rosa silkebånd og knøt på sløyfer på alle kakene. Ble veldig fornøyd med resultatet, og cake popsen forsvant vist veldig fort fra kakebordet. 



Ingen kommentarer: